Urriak 16
- Lehenengo sentsazioa
Gaur, gure IKT-ko lehenengo
saioa izan da. Alde batetik, esan beharra dago gogo handiz hartu dudala
irakasgai berri hau, beste ikasgaiak ez bezalakoak izango dela uste dudalako,
hau da, ez tradizionala. Informazio eta komunikazio teknologia izena izanda,
suposatu dut ez dela izango hain teorikoa eta horrek motibatzen nau, baina
beste aldetik, aitortu beharra daukat, teknologiaren munduak izutzen nauela.
Ordenagailua, telefonoa etab. dudan
arren, ez naiz inoiz teknologia zale amorratua izan, gainera ez jakintasunak urduritzen
nau eta pixka bat teknologia gorrotatzera bultzatzen nau. Hori dela eta,
teknologiak izan dituen hain beste aurrerakuntza horietan, atzeratua geratu
nahiz.
Teknologia, gure hezitzaile
etorkizunerako ezinbesteko baliabidea izango dela badakit, eta gainera oso
baliagarria, horregatik oso ikasgai garrantzitsua iruditzen zait. Hori dela
eta, nire baitan dagoen guztia jartzea proposatu dut neure buruari teknologien
inguruan ahalik eta gehien ikasteko.
- Lehenengo klase teorikoa
Gaur IKT klase teorikoko
lehenengo eguna izanez, ez gara materiarekin hasi. Gainontzeko ikasgaietan
bezala, irakasleak ikasgaia aurkeztu digu: zein da berak lortu nahi duen
helburua, zer nolako gaiak landuko ditugun, nola banatuko duen nota, zerekin
lan egingo dugun, … Aipatu dudan azkeneneko ezaugarri hau izan da gehien arreta
deitu didana: Zerekin egingo dugu lan? Blog-ekin
egingo dugu lan hain zuzen ere.
Ez dut inoiz Blog bat erabili
eta egia esanda, Blog-aren bitartez lan egitea izutzen nau, gure azkeneko
ebaluaketaren aztergaia delako. Horrek esan nahi duena da, azterketa bat
egitearen ordez, irakasleak nire Blog-a aztertuko duela eta nik bertan
konpartitutakoa ebaluatuko duela azkeneko nota bat jarriz. Bertan, klase teorikoetan egiten ditugun gaua
guztiak era antolatuan partekatu behar izango ditugu: jasotako apunteak,
egindako hausnarketak, gure eguneroko antzeko bat idatzi, …
Behin ikasgaiaren aurkezpen
osoa egin ondoren, erlaxatzeko eta deskonektatzeko jarduera bat planteatu digu
irakasleak:
“Jesarrita eta
isilean, begiak itxi, oinak lurrean jarri sorbaldekin paralelo, bizkarra zuzen
jarri eta besoak hilda egongo balira bezala utzi. Imajinatu hari bat duzuela
burutik zerura tiraka.Kontzentratu eta ez pentsatu ezer. ”
Denok isil eta begiak itxiak izan ditugunean,
irakasleak hausnartzeko hainbat galdera sakon bota ditu.
- Zer dira IKTak? Nola definituko zenituzke? Ezagutzen al duzu euren ezaugarriren bat.
· Zeri deitzen zaio Informazioaren
Gizartea? Zein erlazio egon daiteke IKT eta Informazioaren Gizartearekin?
· Eraginik al dute IKTek ezagutzan eta hezkuntzan?
· Irakaskuntzan erabili behar dira? Argumentatu zergatik bai edo ez.
· Eta Haur edo Lehen
Hezkuntzan erabili behar dira? Argumentatu zergatik bai edo ez.
· Eta zeuk, eguneroko
bizitzan, zein aplikazio erabiltzen duzu? Eta zertarako?
· Zein aplikazio,
proiektu edo esperientzia ezagutzen dituzu hezkuntza arloan?
Zein edo zeintzuk erabiliko zenuke eta zertarako?
Gu isilean jarraitu dugu gure gauzetan
hausnartzen eta honelako batean, begiak irekitzeko esan digu. Momentu horretako
lasaitasuna eta hausnartzeko giro egokia aprobetxatuz, paper batean honako
galderari erantzutea eskatu digu:
Begiak ireki bezain
laster burura etorri zaizuna idatzi
Era eskematikoan eta gehiegi
sakondu gabe, gauza pertsonalak direlako, esan dezaket nire izaera eta ni
definitzen nauten ezaugarriak etorri zaizkidala burura. Are gehiago, nire burua
irakasle giza imajinatu dut gela batean, nire ikasleekin, nola izango lirateke
nire jarrera, …
- Bidalitako egin beharreko lehenengo lana
“IKT-ak,
hezkuntza aireberritzeko aitzakia” artikulua irakurtzeko eta hortik 5 hitz gako,
hausnartzera bultzatzen duten beste bi galdera eta sintesi bat egitea agindu
digu. Nahi izanez gero, egindako lanari laguntzeko argazki bat ere igo
genezakeen.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina